wersja z dnia 17.02.2020 r.
Ochrona danych osobowych naszych Klientów ma dla nas najwyższy priorytet. Zapewniamy, iż dane zbierane, przetwarzane i wykorzystywane przez nas są chronione zgodnie z przepisami prawa. Poniżej chcielibyśmy poinformować Państwa o tym, jakich danych osobowych potrzebujemy od Państwa i w jakim celu je przetwarzamy.
Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Adika Collection Paweł Pawlak,
Kliczków Mały 44a, 98-275 Brzeźno, REGON: 731541856, NIP: 8272021374.
I Kiedy i dlaczego zbieramy dane osobowe?
1. Informacje ogólne
Gromadzimy Państwa dane osobowe: podczas rejestracji w naszym systemie e-commerce, podczas realizacji zamówienia, podczas wizyty na na naszej stronie internetowej, podczas zapisu i rezygnacji z naszego newslettera oraz podczas nawiązywania jakiegokolwiek kontaktu.
Wykorzystujemy Państwa dane osobowe do realizacji zamówienia, dostarczenia towarów, przetworzenia płatności, zapobieżenia niewłaściwemu korzystaniu z naszej strony internetowej oraz by przedstawiać Państwu oferty i informacje na temat produktów oraz usług dostosowane do Państwa preferencji zakupowych.
Dane zebrane w trakcie powyższych procesów pomagają nam na indywidualne ukształtowanie procesu zakupów na stronie adika.moda jak też na stałe ulepszanie naszych usług.
2. Rejestracja w systemie
W trakcie rejestracji na stronie adika.moda/rejestracja, wymagamy od Państwa informacji niezbędnych do zapewnienia Państwu technicznego dostępu do naszego systemu i katalogu online oraz informacji niezbędnych do skontaktowania się z Państwem, w celu weryfikacji kontrahenta lub w przypadku problemów z procesem rejestracji i logowania. Na tym etapie przetwarzamy Państwa dane osobowe tylko w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla realizacji usługi.
W przypadku gdy podczas rejestracji zostanie udzielona nam dodatkowa, dobrowolna zgoda, Państwa dane będą także przetwarzane przez nas w celach marketingowych dotyczących naszej działalności oraz personalizacji oferowanych przez nas produktów i usług. Mogą Państwo w każdej chwili sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu Państwa danych wysyłając do nas sprzeciw na adres: rodo@adika.moda.
3. Realizacja zamówienia
W trakcie składania przez Państwa zamówienia na stronie adika.moda, potrzebujemy od Państwa dodatkowych informacji, takich jak np.: dane rozliczeniowe, dane adresowe. Zawarte w nich dane osobowe przetwarzamy tylko w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla wykonania umowy i realizacji zamówienia.
Dane rozliczeniowe dla zamówień mogą być przekazywane osobom trzecim, jeżeli jest to konieczne do celów windykacji należności. W tym kontekście zastrzegamy sobie w szczególności prawo do przeniesienia naszej wierzytelności na firmę windykacyjną lub do zlecenia takiej firmie ściągnięcia naszej wierzytelności. Jeśli współpracujemy z usługodawcami, są oni umownie zobowiązywani do przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w takim samym stopniu jak my.
Dodatkowo Państwa dane adresowe i dane zamówienia będą także przetwarzane przez nas w celach marketingowych dotyczących naszej działalności oraz personalizacji oferowanych przez nas produktów i usług. Mogą Państwo w każdej chwili sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu Państwa danych wysyłając do nas sprzeciw na adres: rodo@adika.moda.
4. Newsletter
Na naszej stronie internetowej udostępniamy funkcjonalność zapisu na newsletter. Poprzez zapis na newsletter, który polega na pozostawieniu w formularzu zapisu na newsletter Państwa adresu mailowego wyrażają Państwo zgodę na otrzymywanie od nas drogą elektroniczną spersonalizowanych informacji na temat modowych trendów oraz promocji w zakresie oferowanych przez nas produktów i usług.
W każdym momencie mogą Państwo zrezygnować z subskrypcji klikając w odpowiedni przycisk w treści newslettera.
II Pliki cookies i inne technologie internetowe
Cookies to pliki tekstowe, które są przechowywane na komputerze użytkownika podczas wizyty na stronie internetowej. W miarę możliwości witryna adika.moda używa plików cookie, które są usuwane natychmiast po zamknięciu przeglądarki. Te tak zwane sesyjne pliki cookie umożliwiają np. korzystanie z koszyka zakupów na naszych stronach.
Na stronie adika.moda używamy również plików cookies, które są przechowywane na Państwa komputerze przez dłuższy czas. Te pliki cookie zbierają dane podczas odwiedzania naszej strony internetowej w celu wykorzystania ich do działań statystycznych i uczynienia naszego sklepu internetowego jeszcze bardziej przyjaznym dla użytkownika. Oprócz plików cookie, na stronie adika.moda możemy wykorzystywać inne technologie śledzenia, a w szczególności przechowywać zmienne środowiskowe przeglądarki internetowej w bazie danych bez przechowywania unikalnych danych związanych z użytkownikiem, takich jak adres IP.
Korzystanie z funkcji remarketingu lub „Podobnych grup docelowych” Google Inc.
Korzystamy z funkcji remarketingu lub „Podobne grupy docelowe” Google Inc. „(„Google”). Funkcja ta umożliwia dostawcy usług kierowanie reklam do odwiedzających stronę internetową poprzez dostarczanie spersonalizowanych, interesujących reklam do odwiedzających stronę internetową dostawcy podczas odwiedzania innych stron internetowych w sieci Google Display Network. Google wykorzystuje pliki cookie do analizy korzystania ze stron internetowych, co stanowi podstawę do tworzenia reklam opartych na zainteresowaniach. W tym celu Google przechowuje mały plik z sekwencją liczb w przeglądarkach osób odwiedzających stronę internetową. Numer ten służy do rejestrowania wizyt na stronie internetowej oraz anonimowych danych dotyczących korzystania z niej. Żadne dane osobowe osób odwiedzających stronę nie są przechowywane. W przypadku późniejszej wizyty na innej stronie internetowej w sieci wyświetlania Google, wyświetlane będą Państwu reklamy, które z dużym prawdopodobieństwem mogą uwzględniać wcześniej wyszukiwane produkty i informacje. Mogą Państwo trwale wyłączyć możliwość używania plików cookie przez Google, korzystając z następującego linku oraz pobierając i instalując wtyczkę dostępną na stronie: https://www.google.com/settings/ads/plugin. Alternatywnie, można wyłączyć obsługę plików cookie przez osoby trzecie, odwiedzając stronę dezaktywacji Sieciowej Inicjatywy Reklamowej (Network Advertising Initiative) pod adresem http://www.networkadvertising.org/choices/ i wprowadzając dodatkowe informacje o rezygnacji, o których tam mowa. Więcej informacji na temat remarketingu Google i polityki prywatności Google można znaleźć na stronie http://www.google.com/privacy/ads/. Mogą się też Państwo sprzeciwić się wobec korzystania z tej funkcji dla tej strony internetowej.
Korzystanie z Google Adwords Conversion Tracking
Używamy internetowego programu reklamowego „Google AdWords” i śledzenia konwersji w ramach Google AdWords. Google Conversion Tracking jest usługą analityczną Google Inc. (1600 Amfiteatr Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; „Google”). Po kliknięciu na reklamę wyświetlaną przez Google, na komputerze użytkownika zapisywany jest plik cookie śledzący konwersję. Te pliki cookie tracą ważność po 30 dniach, nie zawierają żadnych danych osobowych i w związku z tym nie są wykorzystywane do identyfikacji osobistej. Jeśli odwiedzają Państwo pewne strony naszej witryny, a plik cookie jeszcze nie wygasł, Google i możemy rozpoznać, że kliknęli Państwo na reklamę i zostali przekierowani na stronę tej reklamy. Każdy klient Google AdWords otrzymuje inny plik cookie. Oznacza to, że nie jest możliwe śledzenie plików cookies na stronach internetowych klientów AdWords. Informacje zbierane za pomocą plików cookie konwersji służą do generowania statystyk konwersji dla klientów AdWords, którzy zdecydowali się na śledzenie konwersji. Klienci widzą całkowitą liczbę użytkowników, którzy kliknęli na reklamę i zostali przekierowani na stronę z tagiem do śledzenia konwersji. Nie otrzymują oni jednak żadnych informacji, które identyfikują użytkowników. Jeśli nie chcą Państwo uczestniczyć w śledzeniu, mogą się Państwo sprzeciwić temu poprzez uniemożliwienie instalacji plików cookie poprzez odpowiednie ustawienie przeglądarki (opcja dezaktywacji). Nie będą Państwo wówczas uwzględniani w statystykach konwersji. Więcej informacji oraz politykę prywatności Google można znaleźć pod adresem: http://www.google.com/policies/technologies/ads/, https://policies.google.com/privacy?gl=pl lub https://www.exactag.com/en/data-privacy/.
III Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe są nam potrzebne:
- w celu zawarcia i wykonania umowy zawartej z Państwem np. umowy sprzedaży zawieranej w naszym sklepie on-line (podstawa – umowa);
- w celu realizacji ciążących na nas obowiązków wynikających z prawa podatkowego, oraz rachunkowego (podstawa – przepis prawa);
- w celu archiwalnym, dochodzenia praw i roszczeń, obrony przed roszczeniami (podstawa – nasz prawnie uzasadniony interes);
- w celach realizacji działań posprzedażowych polegających na analizie i badaniu satysfakcji klienta, zainteresowania sprzedawanymi przez nas produktami i naszymi usługami (podstawa – nasz prawnie uzasadniony interes);
- w celach analitycznych i statystycznych – lepszego doboru produktów i usług do potrzeb naszych klientów, ogólnej optymalizacji oferowanych przez nas produktów i usług, optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o naszych klientach (podstawa – nasz prawnie uzasadniony interes);
- w celach zapewnienia bezpieczeństwa usług, które świadczymy drogą elektroniczną, przeciwdziałanie oszustwom (nasz prawnie uzasadniony interes);
- w celu organizacji programów lojalnościowych, konkursów i akcji promocyjnych (nasz prawnie uzasadniony interes);
- by prowadzić działania marketingowe z zakresu marketingu bezpośredniego naszego oraz osób trzecich, dotyczącego naszej działalności oraz oferowanych przez nas produktów i usług (podstawa – nasz prawnie uzasadniony interes);
- by dokonywać personalizacji treści reklamowych w zakresie dotyczącym naszej działalności oraz oferowanych przez nas produktów i usług m.in. zgodnie z uprzednio przeglądanymi treściami, dokonywanymi zakupami, Państwa aktywnościami – co będzie następowało na naszej stronie internetowej i w Internecie, na naszych aplikacjach, drogą pocztową (podstawa – nasz prawnie uzasadniony interes).
Jeśli wyrażą Państwo dodatkową i dobrowolną zgodę wówczas będziemy mogli również przetwarzać Państwa dane osobowe w celu przesyłania Państwu informacji handlowych na temat naszej działalności oraz oferowanych przez nas towarów lub usług za pośrednictwem e-mail, SMS/MMS lub wiadomości wysłanych z aplikacji mobilnych.
IV Odbiorcy danych
W niektórych przypadkach, gdy będzie to niezbędne dla wykonywanych przez nas usług lub obowiązku prawnego, będziemy uprawnieni do ujawnienia Państwa danych osobowych następującym grupom odbiorców:
- naszym upoważnionym pracownikom i współpracownikom, którym Państwa dane osobowe będą ujawniane po to, by mogli wykonać swoje obowiązki;
- podmiotom, którym powierzamy przetwarzanie Państwa danych osobowych w związku z wykonywaniem na naszą rzecz usług (przetwarzający), np. dostawcy narzędzi IT, firmy świadczące usługi archiwizacyjne, firmy obsługujące wysyłkę wiadomości e-mail oraz sms, nasi doradcy, agencje reklamowe, firmy windykacyjne;
- innym odbiorcom danych – np. firmom świadczącym usługi kurierskie i pocztowe, firmom logistycznym;
- organom publicznym, w tym urzędom skarbowym, Policji, organom ścigania, w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami.
V Czas przetwarzania danych
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe, które są niezbędne do zawarcia i wykonania zawartych z nami umów przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia z tym związane, czyli przez 6 lat+1 rok od końca roku, w którym doszło do wykonania umowy, w tym 6 lat to najdłuższy możliwy okres realizacji roszczeń, plus dodatkowy rok dodajemy na wypadek roszczeń zgłoszonych w ostatniej chwili, problemów z doręczeniem, a liczenie od końca roku służy określeniu jednej daty usunięcia danych naszych użytkowników w danym roku.
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych przez okres w jakim te cele wynikające ze zgody lub z naszego prawnie uzasadnionego interesu pozostają ważne.
Dodatkowo do chwili przedawnienia roszczeń będziemy przechowywać dowód udzielonej przez Państwa zgody dla celów dowodowych – wykazania faktów na wypadek ewentualnych roszczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych.